Web Toolbar by Wibiya

Clisura Dunarii si Transalpina


Romania are multe de oferit, iar cea mai bogata oferta cred ca o are in ceea ce priveste peisajele. Din pacate, romanii nu stiu sa valorifice nici un sfert din aceste privelisti, iar aceasta tura imi confirma inca o data acest lucru...


Cam pe aici intra Dunarea in Romania
Prima zi a calatoriei ne-a purtat pana dincolo de Moldova Noua pe traseul Cluj - Alba Iulia - Hateg - Caransebes - Resita - Anina - Oravita - Bazias - Moldova Noua. Nu cred ca are rost sa detaliez prea mult drumul deoarece majoritatea cred ca stim ce inseamna o plimbare cu motocicleta(soferi neatenti si "capcane" de diferite tipuri), dar ca si calitate a asfaltului a fost bun si foarte bun pentru toate tipurile de motociclete pana am ajuns aproape de Bazias.. In schimb peisajul merita descris si recunosc ca de lene nu l-am surprins in fotografii pana la Bazias. Astfel, nu am surprins frumosii munti Retezat ce se vad pentru o vreme dupa Hateg si nici peisajul cu iz mediteranean iar apoi cu paduri dintre Resita si Oravita(acest traseu e unul foarte bun pe motocicleta, fiind foarte virajat si cu trafic redus - cel putin cand am trecut noi).
Dupa punctul de frontiera de la Naidas, am luat-o pe DJ751C, un drum lat de o banda, dar cu asfalt bun si care te tine in suspans nestiind ce vine de dupa curba.
La Dunare se schimba schimba peisajul prin felul in care se inalta dealurile(inspre Serbia se vede ca e campie), iar drumul se strica, avand portiuni de asfalt denivelat ce alterneaza cu portiuni bune. Cu greu am gasit un loc de campare pe mal, fiind nevoiti sa mergem pana inainte de primul sat dupa Moldova Noua.



Golful acesta era un fel de groapa de gunoi din pacate...



Vizualizare hartă mărită

A doua zi calatoria a continuat pe traseul Moldova Noua - Orsova - Herculane - Orsova - Drobeta Turnu Severin - Motru - Targu Jiu - Novaci.
Clisura Dunarii este unul dintre cele mai spectaculoase locuri din tara si totusi extrem de putin pus in valoare. In primul rand infrastructura este cu probleme. Portiuni asfaltate de curand alterneaza cu portiuni fara asfalt sau cu unele pline de gropi.  Drumul pe partea romaneasca nu e atat de spectaculos ca pe partea sarbeasca, dar e in continuare frumos de parcurs datorita peisajelor.
Din Orsova am facut si o escala la Herculane, iar apoi am continuat traseul de mai sus. Dupa Drobeta a urmat partea cea mai plictisitoare a traseului pana la Targu Jiu, unde in afara de curbele de dupa Motru nimic nu ne-a distras atentia de la drum. Seara am campat intr-un loc ferit de drum dupa Novaci.

Cariera de piatra de langa Golubac
Un rasarit foarte placut pe malul Dunarii

Cetatea Golubac


Malul sarbesc vazut de dupa Cozla

Celebrul Decebal
Perspectiva spre Cazanele Mari(dupa deal se observa Manastirea Mraconia)

Un loc foarte frumos de campat si ascuns dupa Novaci

Vizualizare hartă mărită

Ultima zi am parcurs Transalpina si ne-am intors la Cluj pe traseul obisnuit. Pe munte, drumul era partial blocat de multimea de turisti de duminica opriti la facut de poze cu peisajul(incep sa se aproapie de cei de pe Transfagarasan ca numar). In plus, inca se lucreaza pe multe sectoare si e plin de santuri taiate pe drum(cum s-a facut canalizarea) si nu cred ca e foarte placut cu o motocicleta de strada. Restul drumului pana la Cluj a curs destul de rapid si mai ales obositor dupa cele doua zile precedente cu temperaturi de peste 30*C(la Orsova a fost cel mai cald: 37*C).

Inainte de Ranca





Ranca
Ranca vazuta din Pasul Urdele


Iezerul Muntinului