Web Toolbar by Wibiya

Bavaria - Viena

"O combinatie grozava de BMW-uri, Bavaria, munte si Viena, numai buna de alintat sufletul la sfarsitul verii cu gandul la lunga iarna ce va urma(si pe bune ca a fost lunga)."
-------
Dupa o zi intreaga pe drum(Cluj-Munchen), urmatoarea zi ne-am inceput-o in turnul din Olympia Park, admirand frumoasa capitala a Bavariei. Prima impresie placuta a fost legata de sistemul de transport in comun. Un "bilet la comun" costa in jur de 11 euro si cu el se pot plimba pe toate liniile din interiorul orasului 4 adulti. Comparativ cu alte orase europene, este unul dintre cele mai accesibile din acest punct de vedere.

DSC_1718

DSC_1736

DSC_1741

DSC_1742

DSC_1743

DSC_1745

DSC_1746

DSC_1777

Experienta la Olympia Turn a fost una placuta, mai ales ca am prins prima urcare si am evitat aglomeratia. Dupa, am vizitat muzeul celebrului producator bavarez de vehicule pe 2 sau 4 roti. Cuvintele sunt de prisos(cel putin pentru un fan al marcii), asa ca imaginile vorbesc de la sine.

DSC_1766

DSC_1779

DSC_1780

DSC_1781

DSC_1787

DSC_1806

DSC_1839

DSC_1840

DSC_1891

Fiind miezul zilei, BMW Welt era deja plin, asa ca dupa o tura rapida prin magazinul de suveniruri si de "binoclat" la modelele actuale am mers la Nymphenburg. Pe lacul din fata palatului observam mai multe specii interesante sau cel putin neobisnuite pentru plaiurile mioritice. Una dintre zburatoare, destul de obisnuita cu oamenii, cum ne-a observat a venit sa cerseasca ceva de mancare. Cam ca si cu cainii de la noi, dar varianta mai putin trista...

DSC_1967

DSC_1969

DSC_1976

DSC_1983

DSC_1997

DSC_2003

In toata plimbarea noastra prin Munchen, ne-am alimentat cu un donner, incercand sa nu prea pierdem timpul asteptand la masa. Dar in drum spre centru am zis sa incercam un strudel la el acasa. Norocul a facut sa intram la Atzinger si sa ne comandam fiecare cate un strudel cu mere si sos de vanilie. Nu stiu cum o fi crasma asta comparativ cu altele, dar fata de cel laudat de la Kalte Kuchl(Austria), a fost cel mai bun strudel pe care l-am mancat in viata mea.

DSC_2015

DSC_2032

DSC_2050

In centru era o aglomeratie specifica sezonului de concedii, chiar daca ultima zi din august.

DSC_2056

DSC_2059

DSC_2072

DSC_2081

DSC_2084

Ziua am incheiat-o cu o plimbare prin Englisher Garten, privind surferii de pe Isar si rumegand un covrig cu traditionala bere.
Urmatoarea zi a urmat turul Castelului Neuschwanstein, si nu degeaba este una dintre cele mai celebre locatii. Amplasarea sa la poalele Alpilor pe un pisc destul de greu accesibil e de-a dreptul idilica, mai ales cand observi ce peisaj se pot observa din orice directie. Inspiratia din operele lui Wagner se observa in tot interiorul finisat al castelului si e un mare pacat ca regele Ludovic al II-lea nu a reusit sa il finalizeze(unii il acuza ca ar fi luat-o razna, dar a fost gasit mort in conditii suspecte).

DSC_2119

DSC_2127

DSC_2135

DSC_2158

DSC_2184

DSC_2202

DSC_2220

DSC_2227

DSC_2232

De la castel am luat-o spre Viena, dar pana sa ajungem la autostrada aproape m-a lovit plansul vazand ce drumuri perfecte pentru "motociclit" am ratat.

DSC_2236

In Viena am revizitat Gradina Zoologica, Schonbrunnul si Praterul, asa ca nu am mai prea folosit aparatul foto.

DSC_2286

DSC_2309

DSC_2351

DSC_2388