Web Toolbar by Wibiya

Prin Austria dupa TDM

Mentionam intr-un postare precedenta ca la sfarsitul lui septembrie 2016 vandusem FJRul. De ce? Pai...ca venise vremea sa-l vand. Lasand gluma la o parte, o motocicleta ca FJRul e greu de gasit. Un touring desavarsit, un companion de nadejde la drum lung, e genul de motocicleta cu care te "teleportezi" pe autostrada din Cluj pana la Viena. Si aici si apare problema: autostrada. Pe drumuri bune e o motocicleta geniala, iar pe drumuri virajate de munte poate tine un ritm bunicel. In schimb, pe drumurile mai putin bune de la noi, ti se face mila de el si cateodata si de tine. Luand in calcul mai multi factori, stiam inca de primavara trecuta ca trebuie sa ne despartim.

Ok, ok, dar cu ce poti suplini asa o lipsa? Probabil asta e partea cea mai grea. Daca ati citit blogul poate ati observat ca anul 2016 comparativ cu 2015 a fost mult mai slab din punct de vedere al turelor moto. Datorita mai multor schimbari, a fost cel mai scurt sezon moto, totalizand doar 3500km pe parcursul celor 4 luni.  Facand niste calcule, am stiut ca nu mai vreau sa blochez foarte multi bani intr-o motocicleta si mi-am impus un anumit buget de achizitie.

Acum 3 ani, am riscat  cand am luat o frumoasa Yamaha TDM 900, nestiind foarte multe despre model. Totusi, experienta a fost una foarte pozitiva, dar incheiata brusc la oportunitatea achizitiei FJRului. Cu acest gand in minte si confruntand bugetul cu preturile actuale de pe piata, am hotarat sa achizitionez din nou un TDM. In Romania ofertele sunt destul de putine si nimic nu mi-a starnit curiozitatea. Astfel m-am uitat putin pe mobile. In Germania se pare ca modelul a fost destul de popular si apar cateva exemplare de vanzare zilnic.

Intr-o duminica, povestind cu taicamio, imi da ideea sa verific si motocicletele de vanzare din Austria, indrumandu-ma spre willhaben.at (un fel de OLX austriac). Cautarea returneaza aproximativ 20 de TDMuri cu preturi aproximativ la fel ca in Germania (in general preturile sunt ceva mai mari in Austria). Printre anunturi zaresc un frumos exemplar, din 2005, cu ABS si destul de bine echipat. Luni vorbim cu austriacul, care ne prezinta succint motocicleta si pretul final de vanzare. De aici, lucrurile decurg cu o viteza neasteptata.

Vineri dimineata, ora 5:30 plecam spre Austria cu gandul sa ne intoarcem in aceasi zi. Destinatia e un sat la 70 km de Viena. Ajungem in jur de 13:30, ora locala, iar vanzatorul ne da intalnire in mijlocul satului. Motocicleta arata bine si in realitate (pozele de pe site sunt destul de mici ca rezolutie asa ca te poti astepta la orice), suna decent si pare in stare foarte buna de functionare. In schimb, e acoperita de un strat gros de praf, semn ca nu a mai fost folosita de ceva timp. Din pacate e radiata, astfel ca ma incumet sa o testez doar cateva sute de metri pe o straduta laterala. Ok... motocicleta e ce trebuie si pretul, asa ca nu ramane decat sa batem palma. Ii fac 2-3 poze si plecam, dar fara ea. Urma sa o ridice o platforma duminica si marti sa ajunga la mine in Cluj.

Cum ne-am propus, am reusit sa ne si intoarcem in aceasi zi. TDMul a ajuns conform intelegerii martea, iar weekendul urmator l-am petrecut integral pregatind-o drum. Aici a fost partea mai "dureroasa" deoarece pana sa o inmatriculez a trebuit sa astept destul de mult datorita programarilor (lipsa taxei de prima inmatriculare a blocat activitatea ghiseelor de inmatriculari).

IMG_20170310_132007

IMG_20170310_132354

IMG_20170310_134959