Web Toolbar by Wibiya

Tura moto 2013 - ziua 4

Ziua 4: Wald-Balbach - Sölden - 186 - Timmelsjoch/Passo Rombo - Italia - SS44bis - SS44 - Jaufenpass(Passo Giolo) - A22 - SS242d - SS242 - SS243 - Passo Gardena - SP244 - Passo Valparosa - SR48 - Passo Falzarego - Cortina d'Ampezzo - SS51 - SS49 - Austria - 100 - Lienz - 107 - Rossbach(inainte de bariera de la Grossglockner)

După o aversă ce ne face să îmbrăcăm costumele de ploaie până la Shellul din Sölden, începem ascensiunea pe Timmelsjoch, cel mai înalt pas din toată călătoria(2509m). Urcăm frumos pe un asfalt bun ce nu arată altitudinea la care suntem și înțelegem pentru ce se cere taxa. Peisajul sus e superb, dar cum coborâm în Italia devine și mai frumos.









Urmează Jaufenpass...



În continuare venea autostrada și coborând de pe Jaufenpass pe niște curbe superbe mă gândeam că o să ne plictisim până ajungem lângă Dolomiți. Greșit...A22 are niște peisaje greu de descris(păcat ca nu am surprins momentul). La căpatul nordic încă sunt prezente pădurile de conifere. Înaintând spre sud, o dată cu scăderea altitudinii apar pădurile de foioase și din loc în loc vii și conace/castele/biserici vechi sau în ruină ancorate în câte un vârf de deal.
După ce tracem de Ortisei, se observă primele culmi ale Dolomiților. Superb! De aici încolo, chiar daca drumul era cât se putea de apetisant am lasat-o moale și ne-am lăsat încântați de ce vedeam. Pe rând trec Passo Gardena, Passo Valparosa și Passo Falzarego.
















Ce mă surprinde e faptul că pădurile italienilor sunt neatins comparativ cu cele ale austriecilor. Cum am ajuns în zona montană a Austriei am observat zone despădurite recent, în unele locuri chiar mari. În schimb, în Italia nu am văzut nicăieri pe unde am fost măcar o zonă.
După Cortina d'Ampezzo avem parte de un accident live. Un SUV cu niște oameni mai în vârsta zboară de pe șosea într-o curbă. Traficul îngheață un minut, toată lumea iese ok din mașină și lucrurile se pun iarăși în mișcare. Pe mine mă trece un fior rece la vederea celor întâmplate. După o grămadă de kilometri în care nu m-au deranjat decât două femei care împărțeau condusul cu vorbitul la telefon, parcă mi-e groază de șoselele patriei pline de te miri ce...
După Lienz începem să urcăm spre stația de taxare de pe Grossglockner. Înainte de ea, găsisem o cazare super la Gasthof Tauernalm și schimbasem ce rezervasem deja. Și a meritat pe deplin având în vedere ca am prins o camera de 4 persoane(am plătit doar una dublă) mare și curată, iar mâncarea atât la cină, cât si la micul dejun a fost foarte bună. Nici de priveliște nu ne-am putut plânge...